Live Chat

ANA kiest SDL WorldServer voor ontwikkeling van meertalige website

Maidenhead, VK 18 mei 2017 Persberichten
18 mei 2017, Maidenhead, VK

Wakefield, VS en Maidenhead, VK – 18 mei 2017SDL (LSE:SDL) heeft vandaag bekendgemaakt dat All Nippon Airways (ANA), de grootste luchtvaartmaatschappij van Japan, SDL WorldServer heeft gekozen ter ondersteuning van de internationale uitbreidingsplannen en om online nieuwe doelgroepen te bereiken.

Als gevestigde onderneming in de zeer competitieve Japanse markt heeft ANA besloten de internationale activiteiten op een strategische manier uit te breiden en de focus te verbreden naar de Noord-Amerikaanse en snelgroeiende Aziatische markt. ANA had hiervoor een platform nodig om een divers publiek in de eigen taal en op elk apparaat aan te spreken. Dat platform moest bovendien flexibel genoeg zijn om nieuwe campagnes en aanbiedingen snel te kunnen lanceren.

Na de implementatie van SDL WorldServer heeft ANA aanzienlijke efficiëntieverbeteringen gerealiseerd. De nieuwe processen zorgden ervoor dat vertalingen op een snelle en betaalbare manier konden worden uitgevoerd, zodat aan het eind van 2016 maar liefst 25 websites in twaalf talen en in 46 landen konden worden gelanceerd.

"De samenwerking met SDL helpt ons onze content op een efficiënte manier te vertalen en sneller nieuwe markten te betreden. Dankzij de betrouwbare vertaalondersteuning van SDL kunnen onze lokale fieldmarketeers zich nu focussen op hun lokale campagnes en zijn ze geen tijd kwijt aan vertalingen", zegt Keita Ishikawa, Digital Marketing Team Manager bij ANA.

Sinds we samenwerken met SDL is de klantloyaliteit enorm gegroeid. Het aantal klanten buiten Japan dat zich heeft aangemeld bij de ANA Mileage Club is zelfs met 150% gestegen. Buiten Japan heeft ANA nu 1,3 miljoen regelmatige websitebezoekers en ruim 80% daarvan bekijkt de content bij voorkeur in een andere taal dan het Japans.

De krachtige technologie van SDL is probleemloos geïntegreerd in het bestaande contentmanagementsysteem van de luchtvaartmaatschappij, waardoor de onderneming profiteert van een gecentraliseerd vertaalproces voor websites en andere digitale content. SDL WorldServer biedt functies voor terminologiebeheer en vertaalgeheugens waarmee ANA de kwaliteit en consistentie van vertaalde content kan waarborgen.

"We zijn er trots op ANA te helpen bij het waarmaken van hun internationale ambities", verklaart Adolfo Hernandez, CEO bij SDL. "Vertaalde content van hoge kwaliteit is een vereiste voor bedrijven die een relatie willen opbouwen met klanten in nieuwe markten. We kijken uit naar onze verdere samenwerking met ANA, zodat we het bedrijf bij hun internationale uitbreiding kunnen helpen content af te stemmen op elke unieke cultuur."

Lees voor meer informatie over SDL en ANA onze casestudy

Over ANA

ANA is de luchtvaartmaatschappij met de hoogste omzet en het grootste passagiersaantal van Japan. De maatschappij werd in 1952 opgericht en vliegt inmiddels op 83 internationale en 116 nationale routes. De groep heeft 35.000 medewerkers en een vloot van 250 vliegtuigen. In fiscaal jaar 2015 heeft de maatschappij 50,8 miljoen passagiers vervoerd en een omzet van 1,79 biljoen Japanse yen gerealiseerd. ANA is sinds 1999 lid van Star Alliance en heeft joint ventures met United Airlines op transpacifische en Aziatische routes, en met Lufthansa, Swiss International Airlines en Austrian Airlines op routes tussen Japan en Europa. Het Frequent Flyer-programma, ANA Mileage Club, heeft meer dan 26 miljoen leden. ANA is in 2013 uitgeroepen tot luchtvaartmaatschappij van het jaar door Air Transport World Magazine. De maatschappij kreeg in 2017 bovendien voor het vijfde achtereenvolgende jaar vijf sterren van SKYTRAX, de internationaal toonaangevende website voor beoordelingen van luchtvaartmaatschappijen en luchthavens. ANA heeft als eerste maatschappij de Boeing 787 Dreamliner in gebruik genomen en beschikt over de meeste vliegtuigen van dit type.

Over SDL

SDL (LSE:SDL) is een innovatieve speler op het gebied van vertaaltechnologie, vertaaldiensten en contentmanagement. Al meer dan 25 jaar helpen wij bedrijven hun klanten over de hele wereld krachtige en relevante digitale ervaringen te bieden en zo hun resultaten significant te verbeteren. Wilt u meer weten? Ontdek waarom 78 van de 100 grootste internationale bedrijven samenwerken met SDL. Ga naar SDL.com/nl en volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.